L’Arengada

Avui.

Sopar especial.

Arengada acabada de cagar, pel tió de Nadal de la classe de català de l’escola dels nens.

Aquesta olor salada ben particular em recorda quan era petit.

Només ens agradava al meu pare i a mi per acompanyar, molt ocasionalment, un plat de verdura o pa amb tomàquet.

El meu pare es menjava el llom i a mi em donava tot el tros de la cua.

També, el meu oncle, Valentí, que en pau descansi, li agradaven deixant-les macerar tot un dia amb oli d’oliva.

La preparació és molt fàcil:

Amb l’ajuda d’una porta de la casa, aixafar l’arengada ben protegida per no fer pudor i llavors les escames surten fàcilment. I fora el cap, les tripes i la feina llesta!

Bon profit i bones festes!

Gràcies Sergi, ets molt llest!

P1050519

Deixa un comentari

