Una família exemplar, de Genís Sinca

Feia molt de temps que no llegia una novel·la.

El títol que la biblioteca tenia exposat a la tauleta de l’entrada com a novetat em va cridar l’atenció: “Una família exemplar”.

L’espetec d’ironia em va produir una enorme curiositat.

L’atracció va ser doncs immediata i després de llegir l’exposat del darrera el vaig agafar en préstec convençut que em divertiria molt.

El Sergi em va deixar el seu carnet de lector i em va dir: “És per tu, papa?”.

Ens nens estan acostumats a veure a llegir molt sovint a la seva mare i en canvi ben poc al seu pare.

La Marta ha tingut molt clar des del principi de viure de dia en dia amb els nens el gust d’obrir un llibre i de mantenir escropulosament el contacte freqüent amb la biblioteca.

Així doncs, durant aquestes festes he fet una troballa amb la novel·la revivint el gust de la lectura de la mà del meu fill de cinc anys que vaig acompanyar a la biblioteca per retornar uns contes.

Aquest any m’organitzaré per tenir unes hores de lectura a la setmana perquè aquestes estones són màgiques i regeneradores.

una-familia-exemplar-mollet-1099-662x439

“PREMI JOSEP PLA 2013

Una família exemplar és una sàtira hilarant, una tragicomèdia que reflexiona sobre l’ambició desmesurada que a vegades fa perdre el cap a persones enraonades, a la vegada que una crítica mordaç a les grans nissagues familiars.

Una reflexió en clau irònica sobre la crisi d’identitat, que descriu el calvari d’un pare quan, enlluernat pel casament de la filla i els beneficis que la unió comportarà per a la seva nissaga, comença a descobrir que la vertadera naturalesa de la família política enfonsarà els seus plans de grandesa.”

Editorial: Edicions Destino
Pàgines: 480
Any: 2013
Encuadernació: Rústica
ISBN: 978-84-9710-231-5

Anuncis

Deixa un comentari

