La ruta dels “chiringuitos” Salou-Cambrils (3/3)

No parlar dels chiringuitos hauria tingut tot plegat un aire de confusió, no?

Durant els anys 80, els meus avis materns llogaven un tendal a l’amo del chiringuito d’aquí sota que es troba a la platja de ponent de Salou. I avui, de cop i volta, més de trenta anys després un blocaire servidor s’està divertint escrivint sobre aquests petits establiments de begudes a l’aire lliure.

El progressiu footing matinal que he procurat fer cada matí durant aquestes vacances d’estiu em permet poder-vos proposar a continuació una guia enumerativa dels chiringuitos i d’algun lloc d’interès que trobareu a la platja, des del Port Esportiu de Salou fins al de Cambrils.

Calculo que la distància que recorre el punt núm. 1 al punt núm. 26 és d’uns 6 quilòmetres.

1.- Edifici de la Capitania, Port de Salou

2.- Oscar y Bea (Platja de Ponent)

3.- Yayo Morabito

4.- La Caña

5.- Chiringuito platja de ponent

6.- Chiringuito Electra (Gràcies Natàlia, 3/09/12)

7.- no identificat

8.- Salauris

9.- Scorpion Bay, (Platja de Sant Pere), Porta de Llevant Cambrils-Vilafortuny

10.- Mambo

11.- El Pirata

12.- La Bodeguita del Mar

13.- Blaumarí (Platja de Vilafortuny)

14.- Chiringuito Vilafortuny

15.- El Chiringuito del Tem

16.- Xiringuito L’Emperador (Entrenament – dia 5)

17.- La Torre de l’Esquirol

18.- Chiringuito Wind Cambrils (Platja el Cavet), Cambrils

19.- Aiguamolls de la Riera de Riudoms (Pont de fusta)

20.- Centre de Coordinació de Platges, Cambrils (Entrenament – dia 6)

21.- Chiringuito-Restaurant Copacabana (Platja Regueral i Prat d’en Forés)

Cal remarcar que els chiringuitos 21 a 25 són veritables restaurants al mig de la sorra.

22.- Ipanema

23.- Hawai

24.- Neptuno (Tinc records amb el meu amic Joan E.V., teníem 15-16 anys). Entrenament – dia 7

25.- Denver

26.- Edifici Club Nàutic Cambrils, Port Esportiu i de Pesca de Cambrils

Instantània de l’entorn per on corro

La tercera setmana d’entrenament comença amb una sorpresa que ens ha fet la Marta i que no ens esperàvem pas.

Pensió completa en un súper hotel a la cala Bon Capó de l’Ametlla de Mar.

Durant els dos dies he aprofitat per fer tres sessions d’una hora de fitness al gimnàs de l’hotel a dins de la zona SPA (salus per aquam) amb jacuzzi, piscina, bany turc, sauna. I ho he fet seguint els consells del Marc i del Joan que em van donar l’any passat a l’ocasió d’unes invitacions al Centre esportiu dels Serradells.

Grosso modo durant els primers trenta minuts he fet una mica de cardio, corrent primer damunt d’una cinta i després pedalant una estona amb una bicicleta. Em va sorprendre la qualitat d’aquestes màquines perquè s’adapten molt bé a les necessitats de cada moment i em va fer gràcia el petit i eficaç dispositiu que totes tinguessin incorporat un ventilador d’aire regulable. La segona mitja hora, vaig alternar uns quants exercicis musculars fent vàries sèries.

Dia 15: Matí: 65 minuts de footing (F) – Tarda: 60 fitness

Dia 16: Matí: 60 fitness – Tarda: 60 fitness

Dia 17: 25 F, 5 R, 15 F

Dia 18: Descans (dia 15/08/12)

Dia 19: Descans

Dia 20: 60 F (Fins torre esquirol i tornar)

Dia 21, avui: 70 F (27′ T. Esquirol, 39′ Club Nàutic Cambrils, 50′ Aiguamolls Riera Riudoms, 61′ Chiringuito Blaumarí, 70′ Mambo), 4 R, 8 F

La Torre de l’Esquirol, Cambrils

Els jocs olímpic de Londres 2012 es van acabar fa una setmana més o menys. Les nostres vacances d’estiu també estan arribant al seu terme.

Durant aquesta estada a la platja he posat l’accent en la necessitat de combinar diàriament família, esport i repòs. Per primera vegada ho he aconseguit totalment.

Estic molt satisfet.

No em cansaré mai d’apreciar molt i de donar les gràcies per poder fer vacances i a més amb aquest nivell de qualitat de vida.

Estic d’una manera física i mental preparat per afrontar i sobretot per gaudir plenament dels nous reptes que la vida, la natura y la cultura ens tenen preparats els propers mesos posant el naixement del Leo, a la vora de la Marta, del Martí i del Sergi, sobre el pinacle.

La sort ja està tirada.

També alhora dedicaré, cada dia, amb totes les meves forces físiques i intel·lectuals, tota l’energia que em produeix la vida i la passió per construir i defensar la meva família d’una manera forta, unida i segura.

Abans de les pròximes vacances d’estiu, hauré de recordar-me que una bona manera, espero, de motivar-se per fer esport a la platja durant les vacances és rellegint aquesta trilogia.

Salou, 18 d’agost del 2012

Per la meva petita família extraordinària, mestressa del meu univers

3 Respostes

  1. Qui no s’emociona amb aquestes declaracions?
    Gràcies papa per estar sempre al nostre costat, per la teva paciència i bon humor!
    T’estimem tant!

  2. Hola, gràcies per donar informació del chiringuito de la platja de Ponent. Jo estic treballant/ sóc la mig propietaria del chirnguito la Caña. Només volia dir que el numero 6 s’anomena “Chirnguito Electra”.
    Que passis un bon dia

    • Bon dia,
      Gràcies per a la informació, ara mateix ho actualitzo!
      Justament vaig esbrinar que el vostre chiringuito es deia La Caña perquè algú de vosaltres portava una samarreta groga que ho indicava.
      Què tingueu força feina aquest mes de setembre!
      Fins aviat,
      Albert

Deixa un comentari

