La ruta dels “chiringuitos” Salou-Cambrils (1/3)

Cada any unes setmanes abans de les vacances estudio la millor opció per fer esport a la platja per posar-me una mica en forma.

Les bones intencions queden ràpidament esvaïdes quan arribo al lloc perquè el brutal ambient de platja s’enganxa immediatament. La necessitat de no fer masses coses, sense moltes complicacions ni restriccions fa que la llei del mínim esforç s’imposa d’una manera absoluta.

Suspensió de tota activitat, temps de repòs: visca les vacances!

Aquest any és diferent.

Fa una setmana em vaig posar les sabates d’esport que em va regalar la Marta l’estiu passat pel meu aniversari i vaig anar a córrer pel passeig de ponent a les quatre de la tarda.

La xafogor i l’esgotament es van fer sentir d’una manera gairebé immediata. Vaig girar cua.

L’exercici va durar 13 minuts de footing (F), 3 minuts de recuperació caminant (R) i 10 minuts més de footing.

Però estic motivat i tinc experiència.

L’endemà vaig sortir a córrer al matí, a les 8 hores.

La contínua companyia del paisatge de la platja i del mar al llarg dels passeigs és l’aliat perfecte per no desanimar-se massa perquè la condició física no hi és.

Dia 2: 20 minuts F, 3 minuts R, 3 minuts F

Dia 3: 15F, 5R, 10F, 3R, 7F

Dia 4: 20F, 5R, 20F

Dia 5: 25F, 5R, 15F

Dia 6: 30F, 5R, 27F

Dia 7: 35F, 10R, 25F (del port de Salou al xiringuito Neptuno de la platja Prat d’en Forés, Cambril, molt aprop del centre)

He fet l’entrenament, cada dia al matí amb dejú (només dos gots d’aigua a l’estómac).

A partir del dia 4, he anat a fer el meu footing abans de les 7:30 hores: la calma regna i el sol encara no és omnipotent.

La temperatura és ideal: 19-20 graus, segons el rètol lluminós de la farmàcia situada a l’emblemàtic edifici de la Capitania, a l’alçada del Port Esportiu de Salou, Passeig de Miramar: lloc de sortida de l’entrenament (direcció sud).

Progressivament la sensació de ple gaudiment m’envaeix.

És absolutament genial sentir la seva pròpia respiració amb les suaus onades del mar de rerefons i ensumar l’aire perfumat de les abundants palmeres i pins que hi ha vora la mar.

L’equipament és important i em fa progressar.

Faig servir un pulsòmetre que em permet controlar la intensitat de l’entrenament.

Utilitzo qualsevol samarreta de cotó vella que trobo a l’armari i potser seria bona idea comprar-me’n una d’aquelles ajustades que permet una bona regulació de la temperatura corporal i que evacua la suor.

L’alimentació també és cabdal. Tinc la sort de menjar a casa una alimentació sana i equilibrada exempta de grasses i sucres. Tot i així he aprofitat durant aquesta primera setmana per eliminar quasi totalment el cafè i la cervesa.

M’anava a oblidar de recordar que després de cada entrenament m’esforço a fer uns quants estiraments. Estic segur que les banyades al mar amb els nens m’han ajudat molt a recuperar els musclos de les cames d’un dia per l’altre.

Funciona! Progresso i gaudeixo!

I el millor del millor de tot això, cada dia, al matí, vers les 8:30 hores; el moment de l’esmorzar amb els meus fills i la meva dona que estan orgullosos de tenir un campió a casa. Gràcies família!

Per cert, els jocs olímpics de Londres també van començar fa una setmana aproximadament i no estic gens assabentat del que passa. Encara no he seguit res!

Però… què no estic de vacances?

Continuarà…

Anuncis

Deixa un comentari

