Nevegar a la vela relaxadament i a bona velocitat

Vegeu les dues veles esteses, la major i el floc (petita situada a proa)

Fa temps set amics vam decidir llogar un veler per experimentar la força dels vents de la costa de l’Alt Empordà durant un cap de setmana.

Vam fer vela des del port de l’Estartit fins al punt més septentrional del Cap de Creus però sense arribar al port de la Selva, i amb l’ajuda del nostre experimentat patró: el Mateo.

El vaixell de vela que vam llogar era de la marca francesa Bénéteau, model Cyclades 39.3 de l’any 2006 i batejat amb el nom de MINOS II.

L’eslora total feia 11,82 metres, amb una capacitat de combustible i d’aigua de 220 i 320 litres respectivament, amb tres cabines, un lavabo i, per una capacitat de vuit tripulants.

Cabina interior i principal de l’embarcació

Per uns experimentats muntanyencs com nosaltres, va ser tot just allunyar-nos de les illes Medes i navegar a plena vela que els nostres rostres es van cobrir d’una pal·lidesa sospitosa reemplaçant l’eufòria inicial de l’equip pel silenci i el manteniment de la vista per damunt de l’horitzó.

Vam reconduir l’episodi nauseabund llançant-nos per la popa, amb marxa, al mar fred bellugadís i subjectant-nos fortament amb les cordes del zodíac i l’escala exterior del buc que en aquest cas estava construït amb resines sintètiques i fibra. L’un de nosaltres, però, no va poder evitar els vòmits amb el necessari i posterior descans estirat panxa enlaire.

Després de travessar el Golf de Roses, el nostre sol objectiu va ser visitar i banyar-nos desvestits a les bellíssimes cales d’aquest paratge natural excepcional (Montjol, Jóncols, Cap de Creus etc.).

Vam passar la primera nit a la Badia de Cadaqués: memorable.

Arribant a Cadaqués

Admirant Cadaqués

Cadaqués al Capvespre

L’endemà el temps estiuenc i la bona mar ens van acompanyar novament per poder gaudir plenament de la costa del Cap de Creus. La propulsió per l’energia neta i silenciosa per la simple acció del vent sobre les veles és una experiència fabulosa i ara entenc que tingui tants adeptes.

Durant aquests dies hem posat a la pràctica diverses tècniques de pesca però no han resultat exitoses. Mentre ens desplaçàvem arrossegàvem un ham força gros que se suposava que havia d’enxampar un peix de grans dimensions. Amb el barco ancorat vam llançar moltes vegades l’arbre de nadal que és el nom que irònicament va rebre una composició esperpèntica composta de tres hams, amb un colorido i un aspecte cridaners, acabant-se el preparat amb un plom pesat. L’arbre de nadal va acabar en adornament a la terrassa-menjador exterior del veler. La canya de pescar que teníem a bord tampoc ens va permetre sortir del ridícul. Doncs ni sardines, ni anxoves, ni tonyines, ni llamàntols, ni llagostes! I quan el descoratjament arribava al punt més àlgid vam aconseguir amb poc temps pescar tres peixos que no eren aptes per a una manduca i que vam acabar tirant al mar. I ho vam fer amb la configuració de la pesca més minimalista és a dir amb tres o quatre metres de fil lliures, un ham petit (amb ganchitos de formatge) i amb les mans.

El plantejament de la segona nit va ser passar-la al mig d’una cala molt tranquil·la que vam animar amb la nostra divertidíssima i llarga partida de pòquer Texas hold’em amb vuit jugadors, capitalitzant un total de 80 € i en companyia d’una ampolla de whisky d’una marca escocesa molt coneguda que ens va regalar el meu oncle el dia que vam arribar a l’Estartit. Em va encantar aquesta versió del pòquer i sobretot el divertit vocabulari que l’envolta: el flop, cremar la carta, el kicker per desempatar etc.

La proa, el babord, l’estribord, la popa, la pesca i el pòquer  ja no són uns secrets per mi…

Acabaré el post donant les gràcies als meus amics, al Mateo, a l’organització amb general i penjant la darrera fotografia.