Sushi en un tres i no res: la recepta

Sushi de tonyina fresca i crua, prebrot i ceba escalivats 1*

El sushi és un plat de la cuina japonesa elaborat a base d’arròs bullit envinagrat, acompanyat de peix o marisc, generalment cru, o de verdures.

Preparar-ne, no és gens complicat, vejam!

Algunes indicacions sobre els ingredients i la manera de fer sushi en forma de rotllo (Makizushi)

  • Arrós blanc: 3oo grams, rentar-lo fins que l’aigua surti clara (per treure-li el midó), bullir-lo (doble d’aigua que d’arròs), 15 minuts sempre tapat.
  • Estendre l’arrós damunt d’un recipient (no metàl·lic per no modificar el sabor del menjar 2*), deixar-lo reposar 15 minuts. Amanir-lo amb uns 50 ml de vinagre d’arròs tebi barrejat amb una punta de sucre i remenar-ho.
  • Col·locar una fulla de alga nori seca sobre l’esterilla de bambú (Makisu). Llavors distribuir l’arrós damunt de l’alga deixant una franja lliure als voltants d’uns dos centímetres. Farem les manipulacions amb els utensilis mullats amb aigua freda 3*.
  • Per al farciment hi posarem els ingredients elegits (peix, marisc o verdures). Les possibilitats són il·limitades: tonyina, salmó, salmó amb alvocat, tonyina amb mango, cranc amb formatge etc. Aneu amb compte, cal que el peix cru del sushi sigui rigorosament fresc!

Farciment de salmó fresc i cru amb alvocat 4*

  • Acabem embolicant l’alga amb l’ajuda de l’estoreta (recobrint-la amb paper film a cada utilització assegurem el màxim d’higiene així com una vida llarga a aquest estri de cuina 5*) i després tallem el rotllo amb rodanxes de l’amplada d’un dit. La idea és que quedi el sushi d’una manera proporcionada i te’l puguis ficar a la boca d’una sola vegada.
  • Per servir podem acompanyar els sushis amb salsa de soja (rica amb proteïnes, estimula la digestió, contingut elevat de sal 6*). Nosaltres prescindim del gengibre dolç o gari (“neteja” el paladar entre sushi i sushi, facilita la digestió 7*) i del wasabi (rave molt picant, realça el sabor del sushi, facilita la digestió i és un antisèptic suau 8*).

Sushi de gambetes petites cuites i de bastons de cranc. Salsa de soja (amb japonès Shoyu). Bastonets de fusta (Hashi) 9*

Tinc una preferència pels sushis farcits amb peix cru però també m’agraden els experiments més casolans com els de tonyina de llauna amb pebrot escalivat per exemple.

El sushi és un dels plats més populars del món i també està considerat com un de les més saludables.

En el nostre cas, cuinar sushi a casa és  divertit, fàcil, ràpid, boníssim i molt econòmic.

Itadakimasu!

*Índex del post:

– 1, 4 i 9: Hem fet aquestes fotografies per ensenyar-te-les: suggestió de presentació, elaboració

– 2, 3 i 5: Estratagemes culinàries

– 6, 7 i  8: Informacions alimentoses

Advertisements

Una resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: