recto verso

Job, estudiant

Tinc 20 anys. Vaig néixer i visc a Barcelona. Estudio. Convisc amb la meva novia. Els meus pares estan divorciats. Era molt catòdic i ara m’he convertit al plasma!

La Universitat és avui una ruïna.”

estudiant71.gif

Massa teoria i poca pràctica?

Els dos conceptes estan relacionats. Però n’hi ha molts més!

Quins?

El meu pare sempre em diu el mateix. La universitat és una gegantesca fàbrica d’ignorants: no la freqüentis gaire i aprendràs molt! Aquesta és la raó per la qual no hi poso mai els peus.

Explica’m això!

De fet, se suposa que el professor és la persona encarregada de guiar l’ensenyament del seu alumne. A la pràctica, això és inviable perquè el personal docent es troba davant de centenars d’estudiants. A més, molt sovint aquests encara no han assolit els nivells d’escriure i llegir acceptables. Per què diables els deixen inscriure’s?

La vida universitària, quins records!

Després de tres anys d’estudis superiors, arribes a la conclusió que la universitat ho fa tot per allunyar els seus estudiants de la realitat i de les aules. Les universitats s’han fet petites i, davant dels preus especuladors de la ciutat, les solucions són poques i deficients. La primera consisteix amb descentralitzar els campus. Això vol dir que un dia tens una classe aquí i un altre dia has de travessar tota la ciutat. Després, ve la solució de facilitat que passa per crear un atractiu espai virtual a través d’internet, on ho pots fer pràcticament tot: accés a classes, biblioteques virtuals, chats amb els professors i els col·legues etc. Finalment, la millor solució que tenen és que quan portes dedicant-te un temps als estudis, al final del túnel t’espera una afamada guillotina que va tallant caps en funció del volum de l’encallament. La Universitat és avui una ruïna.

Ets molt pessimista?

NO, REALISTA! I a més les matrícules són molt cares per no dir inaccessibles!

Jo m’encarregava d’organitzar els campionats interuniversitaris de ping pong. Unes festes, Ooooh, Mmmm!

Qui sap? Potser algun dia la Universitat recuperarà la seva dignitat!

Tens foc?

Sí.

Gràcies. Per cert, de què viu l’estudiant, avui?

Penso que sobre aquesta qüestió es podria fer un catàleg molt exhaustiu. Però, per resumir-ho molt ràpidament podríem destacar-ne tres grans categories. Amb general, l’estudiant per sobreviure té l’obligació de treballar per aquí i per allà acceptant qualsevol feina per poder pagar un lloguer i la carrera. Després, trobaríem tots aquells que depenen econòmicament dels seus pares. Jo, per exemple, m’incloc a dins d’aquesta categoria d’estudiants que tenen a mà totes les facilitats… Si mirem aquests fenòmens amb una lupa, s’entreveu també una classe, espero, molt reduïda d’estudiants que s’inscriuen per l’obtenció de permisos de residència, ajudes i demés.

Què en penses de l’anglès a la Universitat?

De l’obligatorietat de l’anglès a la Universitat: una absoluta inèpcia! El toro s’agafa per les banyes i mai per la cua… Aquest tipus d’iniciativa deixa entreveure, d’una banda el fracàs de l’ensenyament secundari i de l’altra, d’una manera més general, la manca de confiança, tots plegats, amb nosaltres mateixos, en un país fort però massa desordenat!

Una mente sana in un corpo sano”

La millor solució és crear el teu espai vital i desenvolupar el teu ego. A casa meva, ho tinc tot bastant ben planificat, fins i tot l’esport. Amb la meva última adquisició, organitzo uns espectaculars tornejos amb la Wii!

Què és això?

És la última generació de consola de videojocs!

Estudies o treballes?

Ara, ja no es porta això! Una nit, després de creuar vàries vegades la mirada, em vaig dirigir i atansar cap a ella, una noia morena, que tenia una esplèndida cabellera llarga. Li vaig proposar sortir fora i fumar un “peta”!

Què tenen les morenes que no tinguin les rosses?

Tot! És com la dieta mediterrània, és la més bona i la més sana!

I què?

Doncs, molt bé, vaig acabar la nit a casa seva…

Sempre, és tan fàcil?

No, però, uns bons combinats ajuden sempre! Això, era a l’època perquè, quan tens novia baixes molt el ritme.

Amor a primera vista?

No ben bé! La meva parella és la cosina germana de la noia que ara et comentava i que des de llavors no en sabem res més perquè ha marxat a treballar a Munic.

tiruriiii, tiruroooo, tiruriiroo!

Perdona’m…

Cari! Què et passa? No t’esveris! No n’hi ha per tant! Quan acabi l’entrevista, aniré a buscar el 4×4 al taller i passo a recollir-te a la cantonada del Cafè Zurich. Et faig una perduda, d’acord, amor? Fins ara…”

Aquestes dones!

Hòstia sí, últimament és molt gelosa! Des de que el meu pare ens ha anunciat que es casava, està insuportable… Es deu haver recorregut totes les botigues del centre per trobar el vestit més sexy!

El teu pare es casa?

Sí, la seva promesa és molt maca i la boda és justament dissabte vinent.

Doncs enhorabona.

Gràcies.

Deixa un comentari

